Eesti meediaturg 2005
Paar nädalat tagasi lasi Emor välja hunniku info eelmise aasta meediaturu kohta. Nagu ma ennustasin ületati 2005. aastal 1 miljardi krooni piir. Interneti osa oli sellest napilt 3 protsenti, kui sama oli internetireklaam kõige kiiremini kasvav meediavaldkond, suurenedes aastaga 35 protsenti 40 miljoni kroonini. Samal ajal kasvas internetireklaamimaht Lätis ja Leedus 74 protsenti. Interneti osakaal meediakulutustes on ikka veel väga väike. Ühendriikide numbrid näitavad aga, et see peaks mõne aastaga jõudma isegi 20 protsendini. (Siin võib küll olla erinevusi seoses marketingi ja reklaami eelarvete erineva tõlgendamisega). Üldine meediakulutuste kasv oli Eestis 15 protsenti.
Kogu Baltikumi meediaturust saab ülevaate seda presentatsiooni sirvides. Eesti juhib vägevalt per capita reklaamikulutustes. Absoluutnumbrites on aga teised baltlased meist juba ammu mööda läinud.
2 Responses
Reklaam internetis
Kui meil Eestis oli reklaam internetis 2005. aastal suhteliselt tagasihoidlik (40 miljonit krooni ja 3 protsenti kogu meediast), siis Interactive Advertising Bureau UK uuring näitab, et Surbritannias…
Internet Eestis 2006
Internet Eestis 2006
Internet on meil vaikselt nii meinstriimiks saanud, et enamus selle kirjutise lugejaid ilmselt ei kujuta ettegi, et kuskil on inimesi, kes interneti ei kasuta. Keskkonnad…