Google Analytics
Ma olen pikemat aega olnud serveripoolse statistika austaja. Põhilise vahendina olen selleks kasutanud AWStatsi ja täpsemaks statistika analüüsimiseks olen kasutanud Sawmilli. Tasuta statistikaprogrammidest ongi serveripool AWStats ilmselt parim.
JavaScriptil põhinevad brauseripoolsed statistikaprogrammid on on mulle alati tundunud hädise abivahendina neile, kes serveri logidele ligi ei pääse. Viimasel ajal olen aga üha rohkem Google Analyticsit kasutama asunud.
Esmalt annab Google Analytcs statistikana välja tavalisi asju nagu vaadatud lehtede arvu, visiitide ja külastajate arvu, näitab ära kes kust tuli ning milliseid märksõnu kasutas. Erinevalt oma vabavaralistest suguvendadest võimaldab Google Analytics väga täpselt jälgida erinevaid perioode või isegi vaid ühte päeva. Lisaks sellele võimaldab Google Analytics ka kampaaniaid jälgida ning näha kui paljud külastajad tegid lõpuks seda, mida neilt ootasite.
Miinustena võiks välja tuua asjaolu, et Google Analytics ei kogu infot RSS-voogude loetavuse kohta ja temast lähevad mööda ka kõik kasutajad, kes ei näe JavaScripti, nende seas ka otsingumootorite robotid. Samuti võib algajal olla raskusi kasutajaliideses orienteerumisel.
Google Analytics on tasuta, kuid liitumiseks peab saama endale kutse, mida tuleb oodata:
Need, kellel aga juba Google Analytics olemas on ja pole viitsinud Eesti otsingumootoreid ära defineerida, siis siin need on:
</script>
<script type="text/javascript">
_uacct = "UA-xxxxx-y";
_uOsr[20]="Neti.ee"; _uOkw[20]="query";
_uOsr[21]="delfi"; _uOkw[21]="q";
_uOsr[22]="yammy"; _uOkw[22]="q";
_uOsr[23]="wwwwark"; _uOkw[23]="query";
urchinTracker();
</script>
Tegelikult leiab need ka käesoleva lehe koodist vahetult enne </body> tagi.
ma ootan miljon aastat juba oma koodi 🙁 ja ei tule ega tule 🙁
sama siin
Priit, sul on koodinäites viimase "uOkw" eest allkriips puudu.
Aitäh, René! Nüüd on parandatud.
See koodijupp mida kasutan on tänaseks natukene uuenenud ja võid leida selle meie lehe koodi vaadates. Vahetult enne </body>