Liiga palju sisu
Ühe jutuajamise käigus soovitasin kodulehel kirjutada kõigest, mis potentsiaalseid ja ka olemasolevaid kliente huvitada võiks. Arvutasin kiiresti näppudel ja varvastel kokku, et kohe oleks võimalik kirjutada vähemalt kakskümmend artiklit antud ettevõttega seotud teemadel ja siis jääks veel paras ports varuks, mida hiljem lisada.
Esimeseks reaktsiooniks oli, et kes selle kõik valmis kirjutab ja sellele järgnes kohe, et kes selle kõik läbi loeb?
Minu seisukohta selles asjas on järgmine. Sisu ei ole kunagi liiga palju. Tuleb endale selgeks teha, et koduleht ei ole juturaamat, mis otsast otsani läbi loetakse vaid sarnaneb pigem mõnele teatme teosele, millest igaüks vaid väikest osa kasutab. Seega on oluline kirjutada teemadel, mis teie kasutajaid huvitavad ja arvestada sellega, et üht või teist konkreetset artiklit võib lugeda vaid murdosa teie kodulehe külastajatest.
Kui teis on piisavalt sisu, et rahuldada enamus külastajate soovid, siis on oluline jälgida, et nad selle ka üles leiaksid. Suurtes keskkondades on erakordselt oluline pöörata tähelepanu navigatsioonile ja kasutajasõbralikkusele. Muidu võib juhtuda nii, et külastaja lahkub lehelt olenemata sellest, et see sisaldab just täpselt seda, mida ta otsis. Ta lihtsalt ei suuda seda leida.
Kokkuvõtteks, ei ole liiga palju sisu, on halvasti struktureeritud ja viletsa navigatsiooniga lehed ning sisu, mis ei arvesta kasutaja soovide ja/või vajadustega. Sisu on see, mis toob külastaja lehele.
Arvasin aastaid tagasi samamoodi, kuid mitte enam. Sageli kulutatakse sisule liiga palju auru ja raha. Olen näinud palju saite, kus sisu jääb lugemata ja seda raha ei teeni firma kunagi tagasi.
Paari hea lehekülje või ühe artikli kokkupaneku kulu võib ulatuda paari tuhande kroonini. Oletame, et firma kasumimarginaal on 1%. See tähendab, et selle artikli tõttu peaks firmale käivet juurde tekkima 100-200 tuhande eest. Kui ei, oli sisu loomine kahjulik.
Igal juhul peab mõtlema, kui palju sisu loomine maksab, nii enda töötajate ajana kui ka väliste konsultantide tasuna. Sageli on kasulikum hoida veeb lihtne ja suhteliselt infotühi, mitte toota sisu, mida ei loeta või mis käibeks ei muundu.
Ma arvan, et need firmad, mille kasumimarginaal on 1 protsendi kandis teevad ka päris märgatavalt käivet. Selleks, et üks keskmine palk välja maksta peaks käive olema üle ühe miljoni krooni. Selliste ettevõtete käibed ongi väga suured. Lisaks tasuks märkida, et B2B-sektoris, kus taolised ettevõtted kipuvad olema on internetis oleval faktilisel materjalil veel suurem tähtsus, kui jaetarbija puhul.
Loomulikult tuleb iga tegevuse juures arvestada investeeringu tasuvust ja mina väidan, et asjaliku sisu loomine kodulehele on üks kuluefektiivsemaid meetodeid tänapäeva turunduses. Selge, et ei tohi kirjutada midagi juhuslikult, kuid tehes asja eesmärgistatult ja läbimõeldult, siis ei ole just palju kanaleid, mis sellele ligi pääseksid.