CTR vähenemine
Tegin ühe täiesti mitteteadusliku uuringu. Mitteteadsulikkus avaldub peamiselt selles, et tegemist on vaid ühe uuritava objektiga. Statistilises mõttes on andmeid piisavalt.
Mul on Netist käepärast ligikaudu 1000 päeva ühe küllaltki sihitud banneri statistikat (tegemist ei ole otsingupõhise reklaamiga). Tahtsin teada saada, kuidas on aastatega keskmine CTR muutunud. Tulemused on järgmised:
Klikid/Näitamised
2005 aasta CTR 1,37%
2006 aasta CTR 1,29%
2007 aasta CTR 1,27%
Ehk siis 2007. aastal on CTR 7,3 protsenti madalam, kui 2005. aatal ja 1,9 protsenti madalam kui 2006. aastal. Neti paneb reklaami näitates kasutajale küpsise ja annab oma statistikas ka küpsiste arvu. See number peaks ligikaudu näitama inimeste arvu kes neid „Nägemisi“ tekitasid. Sealt tuli välja selline statistika:
Klikid/Küpsised
2005 aasta CTR 4,82%
2006 aasta CTR 4,38%
2007 aasta CTR 4,02%
Siin on 2007. ja 2005. aasta vahel märgata päris suurt erinevust CTR on peaaegu kuuendiku võrra madalam, kuid aastate kaupa on langus toimunud ühtlasemalt, kui Näitamiste statistikas. Kui nüüd vaadata mitu nägemist on üks küpsis teinud, siis on ka siin näha vähenemist ehk üks inimene on vaadanud keskmiselt vähem lehti. See tähendab, esmapilgul, et inimesed leiavad otsitava kiiremini.
Näitamised/Küpsised
2005 aasta 3,57
2006 aasta 3,45
2007 aasta 3,23
Üldiselt tundub, et mingit drastilist allakäiku klikkimisprotsendis ei ole. Arvestada tuleb sellega, et tegemist on pea kolme aasta jooksul samas kohas seisnud, sama ettevõtte, sõnumiga ja väikest langust numbrites võib pigem põhjendada sellega, et mõned „küpsised“ vaatasid, et „Ma olen seal vist juba klikkinud.“
Reklaamis ei saa kunagi unustada seda, et tuntud firma/toote reklaami jälgitakse/loetakse/vaadatakse/klikitakse vähem.
Ehk siis kui sinu toodud näites oli firma või toote tuntus 2005. aastal väiksem kui täna, siis CTR väike vähenemine võib tegelikult näidata ka edasiminekut reklaami tõhususes, seda siis, kui firma või toote tuntus on suurenenud rohkem kui see 7,3 vms %.
Jah, ma olen nõus selle mõttega ning tundub, et inimesed klikivad suhteliselt rõõmsalt olenemata üha suurenevast reklaami mahust…
ei tasu muidugi unustada, et antud juhul on tegemist ühe bänneri statistika analüüsiga…