50 millisekundit
Mõni aeg tagasi kirjutasin, et nii öelda “valesse kohta” sattunud külastaja lahkub kodulehelt ligikaudu 30 sekundiga. Kanadas on valminud uuring, mis väidab, et tegelikult teeme me otsuse, kas leht meile meeldib või mitte, sekundi murdosa jooksul (Web users judge sites in the blink of an eye – Gitte Lindgaard).
Aju teeb otsuse nii kiiresti, kui silmad jõuavad informatsiooni vastu võtta. Katsealustele näidati vilksamisi veebilehti 50 millisekundi jooksul ja siis pidid nad otsustama, kas tegemist oli hea või halva lehega. Tulemusi võrreldi pikema aja jooksul antud hinnangutega ja need langesid suures osas kokku.
Oluline on tähele panna, et esmamulje on väga püsiv ja seda on raske hiljem muuta. Põhjuseks on see, et inimestele meeldib, kui neil on õigus ja nad tahavad endale tõestada, et nende esimene reaktsioon oli õige.