Reklaam internetis

Kui meil Eestis oli reklaam internetis 2005. aastal suhteliselt tagasihoidlik (40 miljonit krooni ja 3 protsenti kogu meediast), siis Interactive Advertising Bureau UK uuring näitab, et Surbritannias on jää tõsiselt liikuma hakanud.

2005. aastal kasvas internetireklaami maht Suurbritannias 66 protsenti võrreldes ja jõudis 1,4 miljardi naelani (üle 31 miljardi krooni). Kõige rogkem kasvas otsingupõhine reklaam 78 protsenti (768 miljoni naelani). Kõige vähem suurenes bännerreklaamidele kulutatud summa, kuid ka seal oli kasv 44 protsenti (Eestis kasvas kogu internetireklaami maht 35 protsenti).

Enim kulutasid internetis raha tööotsingu ja finantsteenustega tegelevad firmad, vastavalt 22 ja 17 protsenti kogu internetireklaami mahust.

Kui neid numbreid võrrelda eesti omadega, siis näib, et meil on veel pikk tee käia. Suurbritannias kulutatakse aastas internetireklaamile ligikaudu 540 krooni elaniku kohta. Eestis on see number vaid 30 krooni aastas inimesekohta. See 18 kordne vahe viitab sellele, et meil peaks internetireklaami mahud suhteliselt radikaalselt kasvama hakkama.

You may also like...

3 Responses

  1. Otsingupõhine reklaam, mida Eestis põhimõtteliselt pole (Neti on marginaalne) tõstaks Eesti 3% kohe 6% peale. Asi, mida tasub meeles pidada. Hetkel on ainus netireklaam Eestis jahipüssiga varblaste tulistamine. Pane reklaam Delfisse, PM või EPL veebi ja reklaami kõike kõigile. Mõttetu kulu. Sihtrühma põhist reklaami polegi.

    Võrdlemine meie ja nende kulutustega on meelevaldne. Sama hästi võiks öelda, et meil on palk 10-20 korda väiksem ja see viitab sellele, et kohe hakkavad palgad radikaalselt kasvama 🙂

  2. priit says:

    Jah, otsingupõhise reklaami puudumine on ilmselgest piduriks Eestis aga varsti kui Google Netile ära teeb, siis see muutub.

    Palkadest 🙂 meie palgad tõusevad kindlasti kiiremini, kui UKs

  1. November 30, -0001

    Telereklaam ei müü

    Mõned kuud tagasi kirjutasin, et Ameerika turundustegelaste arvates on telereklaam allakäiguteel. Nüüd kirjutab AdAge, et McKinssey läbiviidud uuring ennustab aastaks 2010 telereklaami efektiivsuseks…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.