Eesmärgid
Kui ma inimestega tööalaselt kohtun ja internetiturundusest räägin, siis on minu esimene küsimus: miks teil koduleht on? Ma ei pea siin silmas seda, et meil on internetiajastu ja firmadel tavaliselt ikka on koduleht vaid konkreetset „käega katsutavat“ eesmärki. Sellist, mida saab mõõta ja kontrollida, kas me oleme ikka õigel teel.
Enamus ettevõtjaid ei oska sellele küsimusele vastata! Kõige tavalisemaks vastuseks on maine suurendamine ja klientidele info jagamine. Need mõlemad on suurepärased eesmärgid, aga neil peaks olema küljes number. Esimeses näites võiks maine suurendamist lugeda unikaalsete külastajate arvuna. Klientidele info jagamist saaks mõõta näiteks veebis olevate infomaterjalide lugejate arvuna ning abitelefonile tehtud kõnede vähenemisega.
Võrgus saab peaaegu kõike mõõta, see on jube lihtne, täiesti tasuta (Google Analytics) ja seda tuleks kindlasti teha teha. Vastasel juhul pole alust, millega mõõta veebiehitusele ja kampaaniatele tehtud kulutusi. Seadke endale konkreetsed, mõõdetavad eesmärgid. Nii teate, kas liigute õiges suunas ja kas tehtavad kulutused end õigustavad.
Alustada võiks millegi väga lihtsaga. Suurendada külastuste arvu kuus kaks korda või suurendada kodulehelt tulevate päringute arvu 121%. Hiljem saab asju alati peenemaks ajada, aga vähemalt esmane sihik on paigas. See on uskumatu kuhu võib välja jõuda, kui tead kuhu lähed…
1 Response
Eesmärgid ja statistika
Eesmärgid ja statistika
Paljud, kes on oma lehele mingi statistikavahendi paigaldanud jälgivad igapäevaselt tulemusi ja kulutavad sellele tihti ebatervelt palju aega. Kui ma eesmärkidest kirjutasin…