Google Website Optimizer

Nagu lubatud sai, siis siin on esimene ülevaade Google Website Optimizer’i teemadel. Eile potsatas mu postkasti teade Google’ilt, et minu soov saada Website Optimizer’i katsetajaks on täitunud, nagu jõulud oleks.

Kõigepealt soovitati uurida natukene eelinfot, mida leiab siit Website Optimizer Pre-Experiment Checklist. Esmalt tuleb valida leht, mida tahad optimeerima hakata. Mõistlik oleks valida leht, millel ka miskit viga on, näiteks kehv tagasiside.

Teiseks tuleb määrata ära, milline leht tähendab sinu jaoks reaalset (ärilist) tulemust. See on koht kus inimene täidab vormi, sooritab ostu või teeb midagi muud, mida temalt ootad. Pärast seda otsusta, millega sa eksperimenteerida tahad. Mida rohkem erinevaid kombinatsioone testida tahad, seda kauem võtab asi aega, sest tuleb koguda statistiliselt piisav hulk andmeid, et tulemustel oleks ka mingi seos reaalsusega. Selleks, et teada kui palju tulemuste saamiseks aega võib kuluda pakub Google ka käepärast kalkulaatorit. Väiksema külastatavusega keskkondades, saab tulemuseks nädalaid ja isegi kuid.

Siis tuleb see koht, kus koos turundus- ja reklaamiinimestega peab paika panema, mida üldse testima hakatakse. Näiteks, kui lehel on sissejuhatus, sisu, kokkuvõte ja tagasiside vorm, siis tuleb igast osast mitu versiooni teha ning neid omavahel kombineerides katsetama asuda. See on koht, mis vajab tõsist pingutust ja kui võimalik võta kindlasti endale keegi appi.

Kui need ettevalmistused on tehtud, siis ei saa veel katsetama asuda. Enne tuleb kõik kombinatsioonid ja tulemuse leht ka oma kodulehel realiseerida. Kõigile katsealustele lehtedele tuleb lisada spetsiaalne kood, mille abil Google nendel olevate külastajate käitumist jälgib. Olenevalt oskustest saab sellega ise hakkama või peab paluma oma veebimeistrit, et ta vajalikud muudatused valmis teeks. Vaata AdWordsi kontol üle eksperimendi seaded ja asu ootama. Kogu tegevus toimubki Google AdWords konto kaudu. Mõne aja pärast, kui lehte on külastanud statistiliselt arvestatav hulk inimesi, annab Google sellest teada ja saab asuda ilusaid värvilisi graafikuid vaatama ning tulemusi analüüsima. Ise ma veel selleni jõudnud ei ole.

Küll aga jõudsin selleni, et mul on kahe variatsiooniga kampaania valmis ja ootab, et ma selle käima laseksin: „When you have reviewed all the settings for your test, click the ‘Launch now’ button.“ Tuleb tunnistada, et praegu kihutasin sellest mõttetöö kohast, sõnumi ja turunduse putitamine, sajaga üle. See on ka põhjuseks miks ma katset veel käima ei lükka.

Esmamulje on see, et asi on küllaltki lihtne seadistada ja mugav kasutada, kokku kulus ettevalmistusele ja seadistamisele ca poolteist tundi (puudus muidugi oluline turundusosa). Tulemustest räägin siis, kui neid tekib.

Google Website Optimizer

Kui eelmise postituse kommentaaris avaldas Jüri arvamust, et CPA-mudeli puhul ei saa kindel olla, kas reklaamitav kaup potentsiaalselt kliendilt „tegevuse“ välja meelitab, siis Google on selle jaoks välja mõelnud uue vahendi Google Website Optimizer. See ei muuda küll toodet või hinda kliendile vastuvõetavamaks, kuid aitab lehe omanikul oma sõnumit kohendada nii, et suurem hulk külastajaid tegutsema asuks. AdWordsi ajaveebi postitus asja kohta on siin Beta testers needed for new Website Optimizer.

Praegu saab avaldada soovi beeta testijatega liitumiseks, lugeda ülevaadet ja vaadata pilte. Lisaks on saadaval ka umbes kaheksa minuti pikkune demo. Panin end kirja ja kui vahendi kasutamisega mingeid tulemusi saavutan annan teada.

You may also like...

1 Response

  1. priit says:

    Siin veel üks inglisekeelne ülevaada Google Website Optimizer’ist http://www.marketingpilgrim

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.