Hinnad veebis!
Sevenline ei ole veebis oma teenuste hindu välja toonud, sest need võivad oll väga erinevad ja olenevad konkreetse kliendi vajadustest. Kuid isegi meil on üks standardiseeritud teenus, mille pugul me saame vähemalt sellise alates hina välja tuua. Selleks on WebAudit. Tegelikult on ka veel teine teenus, millel on hind täiesti täpselt määratletud, selleks on tasuta internetiturunduse konsultatsioon. Kui oleks võimalik, siis paneksin kõikidele asjadele hinna juurde, kuid enamjaolt tekib teenus alles kliendi vajadustega tutvudes. Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida.
Mul oli täna vaja osta kontorisse kolm töötooli. Internetilembese inimesena avasin brauseris Neti kataloogi mööbli sektsiooni ja hakkasin vaatama büroomööblit pakkuvaid firmasid. Eesmärgiks seadsin otsida sobiva hinnaga toolid, kontrollida saadavust ja siis ise käsitsi järgi minna. Esmapilgul näib, et tegemist on väga lihtsa ülesandega. Aga võta näpust. Vaadatud lehtedest neli olid „Not found“ või võlgnevuse tõttu suletud. Ülejäänutest enamusel oli võimalik tutvuda ilusat toolide piltidega aga hindu polnud kuskil. Üks leht soovitas reipalt hinnapakkumist küsida. Siis oli kolmas kategooria lehti millel oli päris parasjagu infot aga laosisud polnud suuremad asjad, tarnetähtaegadeks 7 kuni 66 päeva, mis mis oli natuke hiljem, kui mina seda oleksin soovinud (kohe!). Lõpuks otsustasin mõnda poodi füüsiliselt kohale minna vaadata, mis olemas ja kohe kaasa võtta. Valik langes firmale Tool & Tool, sest tundus, et tegemist on ainult toolidega majandava ettevõttega ja see tekitas antud situatsioonis usaldust. Läksin kohale, nägin mida pakutakse, ostsin ära.
Loo moraal on selles, et minu arust tuleks igal võimalusel kodulehel potentsiaalsele kliendile hindu näidata. Eriti kui tegemist on konkreetsete materiaalsete objektidega. Ühe põhjusena, miks hindu ei näidata on kartus, et kliendid peavad hindu liiga kalliks. Teine võimalus on, et hindu püütakse rakendada „näo järgi“, mis on keerukate teenuste ja toodete puhul isegi mõistlik (Sevenline näide ülal) aga jaemüügi puhul on see põhjendus natuke lame. Minu lemmikpõhjendus on aga see, mida olen mitmetelt firmadelt kuulnud, nad ei saa hindu veebi välja panna, sest siis saavad konkurendid hinnad teada. Nii lolli jutu eest tuleks ettevõtluskeeld anda. OK, nüüd ma elasin oma tooliostu emotsioonid kenasti välja…
samamoodi on ka suurpoodides pildistamise keeld, et äkki tehakse samad hinnad jne…
jäemüügi osas on see töesti väga tobe. lähed teise poeketti ja vaatad silmad lahti, kirjutad hinnad ülesse ja ongi ju varastatud. samamoodi saad teha ju nö proovioste ja lasta hinnapakkumisi teha, et siis spiooni eesmärgil saada hindasid teada. möttetu minu arust, aga erilahenduste puhul on konkreetsele asjale oma hinnapakkumise tegemine öigustatud.
Heip Priit!
Vaatasin, et sul tootel igati asjalik kirjeldus, viis punkti!
Küsimus videoblog.org.ee fänni silma läbi, et kas oled hakanud soovitama/mõtlema ka videoklippide kasutamist. Tänapäeval tehniline teostus väga lihne, küsimus tahtmises ja maitses sõnumi valmistamisega.
Pean lisama, et ise olen mõne usa lehel videotutvustus näinud. Üks oli suht lame ning jättis tv-shop mulje aga teine jällegi väga asjalik. Näiteks rails maailm on paaris videoklipist lausa löödud aga nuh progejate maailm tiba teine keskkond.
Oki, vasta siia kui aega jagub, tulen hiljem kiikama.
Priit
Pean tunnistama, et ma pole suurem asi video ja audio contenti fän.
Ratsionaalne põhjendus on selles, et tekstina esitatud info on kontsentreeritum ja vähemalt minule, paremini järgitav. Lihtsam tsiteerida. Podcastindusega on veel nii, et saad asju kuulata näiteks tänaval liikudes. Video puhul on see natukene raskendatud. Lisaks veel see asi, et kui klipi pildi osa ei näita midagi peale igava keskkonna ja esineja, siis pole sel ju suurt mõtet. Mõte tekib siis, kui pildiline osa annab edasi midagi, mida on raske sõnadega kirjeldada.
tegelik põhjus on muidugi selles, et olen vanamoodne ja ei saa sellest noorte värgist aru 🙂