Idioot!
Ma ikka igas asjas kõige taiplikum ei ole. Mõni aeg tagasi uuendasime Sevenline veebi sisuhaldustarkvara. Natuke läks aega mööda ja ma hakkasin Google Analyticsis märkama, et külastuste arv on kõvasti alla läinud.
Kuna uuendus oli teinud korrektuure ka lehe struktuuri, siis mõtlesin, et muutus on pärit sealt. Näiteks varem oli printvaade eraldi leht, nüüd aga on printvaate jaoks kasutatud CSSi võimalusi ja sellega on lehtede koguarv keskkonnas vähenenud.
Olin natuke kurb ja haudusin plaani, kuidas külastajate arv jälle üles saada. Uurisin statistikat ning märkasin, et alates uuenduse päevast on mõningad päringud otsingumootoritest täiesti ära kadunud. Kõigi nende päringute landing page’id oli meie kodulehel (mitte blogis).
Oot-oot, mis värk on, mõtlesin ja vaatasin, kas meie kodulehel üldse on Google Analutics koodijupp. Ei olnud. Keegi tola oli unustanud seda teha. Ei tea, kas tegemist oli vanusega kaasneva mälunõrkusega või millegi muuga, kuid sellega oli saladus lahendatud. Ainult kolm nädalat kulus sellele 🙂
Järgmiseks korraks kirjutan endale kõrva taha, et panen paberile nimekirja asjadest, mis vaja teha ja jälgin seda tähelepanelikult kuni kõik on tehtud. Positiivset oli muidugi ka. Suurest kurvastusest hakkasin mõtlema, kuidas külastatavus jälle üles saada ja praeguseks on ainult ajaveebi (/blog) külastatavus peaaegu samal tasemel, mis ennem oli kogu keskkond (sevenline.ee/*).
Lisaks muutsin visitor sessioni time outi ühele tunnile ja lisasin veel mõningad Eesti otsingusüsteemid (k.a. Styx :).
btw. tuli meelde üks i-reklaami alane küsimus. kuidas mõõta kampaaniat msn-nis. mis seal üldse kontaktide arvuks saab.
hmm. kas spämmirobotid saavad siit kommentaaridest mu emaili kätte?