Interneti teab, kes sa oled!

New York Times’i ajakirjanik esitas neljale suurele internetifirmale (AOL, Google, Microsoft ja Yahoo) küsimuse, kas nad oleksid võimelised sulle sinu nimega reklaami näitama. Kõik vastused olid põhimõtteliselt JAH, millele oli lisatud natuke häma.

Tasub tähelepanna, et siin on põhimõtteliselt kaks võimalust. Esiteks te olete ise öelnud saidile oma nime ja nad kasutavad seda reklaamide isikustamisel. See polegi nii hull. Teine võimalus, millel minuarust Google vihjab, on see, et olenemata sellest, kas sa oled neile oma nime öelnud, võivad nad seda siiski teada.

Seega varsti ei pea vana ütlus, “On the Internet, Nobody Knows You’re a Dog“, enam paika. Jääb ainult loota, et kõik internetifirmad võtavad omaks Google Do No Evil mantra.

Kogu loo leiab siit Where Every Ad Knows Your Name.

You may also like...

2 Responses

  1. jaanomartin says:

    Nojah, eks seda on meie käest ka küsitud. Et kas Klikivabrik oleks võimeline näitama kasutajale nimelist reklaami suvaliselt saidilt, mida inimene külastab. Ja pakkuda talle väga personaalselt just talle vajalikku teenust. Näiteks SMS-laenu, kui tal pangakonto tühjaks hakkab saama.

    Oleme alati poliitiliselt korrektselt vastanud, et kuna isikuandmete kogumine on Eestis seadusega keelatud, siis ei ole me võimelised (ega huvitatud) seda tegema. Mis muidugi ei tähenda, et see tehniliselt võimatu oleks. Kusagil maailma serveriavarustes on piisavalt häkkerite kogutud infot saadaval ning hea tahtmise korral on see võimalik kätte saada ja vajalike baasidega siduda.

    Iseküsimus on, et kas Eesti-sugusel piiratud turul ongi mõtet personaalse pakkumise näitamiseks lisakulutusi teha. Ühe kliendini jõudmise hind võib nii palju kerkida, et lihtsam ja odavam on teha 4x kõikide eestlasteni jõudvad kampaaniad kasutada seal sõnumeid, mida tahaks erinevatele sihtgruppidele personaalselt öelda. Pealegi, see viimane võimalus on igati seaduslik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.