Internetiturundus: Kuidas otsingumootorites paremat positsiooni saavutada?
Otsingumootorid on oma lehele külastajate toomisel üks olulisemaid kanaleid. Suurem osa liiklusest, mis teie kodulehele jõuab, tuleb ühel või teisel moel läbi otsingumootorite. Internetiturundus aetakse tihti segi lehtede optimeerimisega otsingumootoritele, kuid viimane on vaid üks (kuigi tähtis ja hästi arusaadav) osa internetiturundusest. Internetiturundus on palju laiem teema, mida üritan edaspidi, tükkhaaval, lahkama hakata. Nüüd aga kodulehe vundamendi juurde.
Sisu
Veebilehe kõige olulisem osa on tema sisu. Kogu internetiturundus baseerub teile lehtede sisul. Hea kujundus võib sisu mõistmisele kaasa aidata ja halb kujundus võib vähendada loetava mõistmist ja usaldusväärsust, kuid kui puudun sisu siis ei oma kujundus mingit tähtsust.
Kui veebilehel puudub sisu, siis ei ole lehe külastajal midagi lugeda ja otsingumootoril midagi indekseerida. Tulemusena kannatab lehe positsioon otsingumootoris, väheneb külastajate hulk ja ka lehele jõudvad inimesed lahkuvad sealt kiiresti, sest pole midagi lugeda.
Kust tuleb kodulehe sisu? Kirjutage kõigest oma tegevusega seonduvast, mitte ainult müügijuttu toodetest ja teenustest. Kirjutage kuidas teie tooteid kasutada, kuidas neid valida, võrrelge oma tooteid sarnaste teiste toodetega. Rääkige oma firmast ja inimestest. Selgitage välja, mida teie olemasolevad ja tulevased kliendid tahavad ja andke neile seda. Kui te ei tea siis küsige inimestelt ja ka sellest saate artikli kirjutada. Kirjutage nii tihti kui jõuate. Seadke endale eesmärk kirjutada näiteks üks artikkel nädalas. Kui teil on suurem ettevõte või käepärast osav sulemees, siis kirjutage rohkem.
Pidevalt oma keskkonda artikleid lisades kasvab see üha suuremaks ja sellised veebilehed meeldivad otsingumootoritele. Otsingumootoritele meeldivad elavad, arenevad saidid, mille puhul on näha, et nendega pidevalt tegeletakse. See on ka üks põhjusi, miks korralikud ajaveebid otsingumootorites suhteliselt häid positsioone saavutavad.
Teema
Kodulehe sisu loomisel püüdke püsida ühe teema raames. Otsingumootoritele meeldib, kui keskkonnad on kontsentreerunud suhteliselt kitsale teemale, sest see võimaldab neil kindlamini tuvastada, kas üks või teine leht on sobivaks vasteks esitatud päringule.
Kindlal teemal püsimine on hea ka kodulehe arengut silmas pidades, sest ajapikku üha mahukamaks muutudes on teil võimalus pretendeerida oma kodulehega antud valdkonnas oluliseks ja autoriteetseks allikaks, millele viidatakse ka otsingumootoritest sõltumata.
Märksõnad
Kui teema on paigas, siis tuleb sisu loomisel tähelepanu pöörata sellele, millest te kirjutate ja kuidas. Esimene vastus on “lihtne”, kirjutate ju sellest, mis teie klientidele huvi pakub. Teiseks on väga oluline teada ka seda, milliseid otsingusõnu ja fraase kliendid teie lehele jõudmiseks kasutavad.
Esmapilgul ei ole see kuigi raske. Kui teie ettevõte müüb kirveid, siis võiks teie koduleht otsingumootorites häis kohti saavutada päringutega “kirves”, “kirved” ja selle sõna muud olulised vormid. Tihti esineb aga erandeid, kui mingi asjakohta kasutatakse erinevaid väljendeid (võõrsõna, eestikeelne variant, släng jne). Lihtsa näitena võib tuua sõnad “haamer” ja “vasar”, kui kasutate oma tekstides neist ühte, kuid inimesed kasutavad otsingutes teist, siis kaotate suurema osa oma potentsiaalsetest külastajatest. Inimesed ei saagi teie lehele jõuda, sest te ei kasuta oma kodulehel neid sõnu, mida nad otsivad.
Enne kui asute tõsiselt oma kodulehe sisu kallale selgitage välja, millised on kõige olulisemad märksõnad teie valdkonnas. Mida inimesed otsivad? Selleks on olemas mitmeid tasuta ja tasulisi vahendeid ja kõige rohkem loomulikult inglise keeles. Toon siin välja mõned olulisemad:
- Overture Keyword Selector Tool on tasuta vahend, mis annab kiire ülevaate populaarsematest märksõnadest. Peamiseks miinuseks on asjaolu, et kõik tulemused on taandatud algvormi ja seega ei ole võimalik kindlaks teha, kas otsingutes kasutatakse sõnu ainsuses või mitmuses.
- Wordtracker on üks peamisi märksõnade andmebaase. Annab väga põhjaliku ülevaate sisestatud märksõnade kohta ja leiab ka sünonüümid ja muud seotud terminid. Wordtracker on tasuline, kuid saab kasutada piiratud võimalustega prooviversiooni.
- Eesti märksõnade kohta saab infot vist ainult neti.ee hinnakirjast ja see info on saadaval vaid üksikute märksõnade kohta, fraase pole võimalik tuvastada.
Nende teadmistega saab juba hea kodulehe valmistamisega algust teha. Lisaks peaks vist mainima, et ärge kasutage oma tooteid ja teenuseid kirjeldades liialt ülivõrdeid, sest lugejad ei võta neid kuigi tõsiselt. Proovige kirjutada neutraalselt ja asjalikult, olles abivalmis oma olemasolevate ja tulevaste klientide vastu. Selline lähenemine tagab pikaajalise edu ja kasvatab teie, kui allika usaldusväärsust. Pidage silmas, et enamus kodulehe külastajaid ei ole veel ostuks valmis ja vajavad pigem suunamist, kui müügimehega pähe lajatamist. Kui kodulehe valmistamine on võõras tegevus, siis võib abiks olla pikem ülevaade koduleheprojekti läbiviimisest: Kuidas teha toimivat kodulehte?
Spämm
Ärge tehke asju vaid selleks, et nii saate otsingumootorites parema positsiooni. Ärge kasutage “trikke”, sest varem või hiljem saavad otsingumootorid neile jälile ja te kaotate oma positsioonid. Tehke asju selleks, et oma tarbijale abiks olla. Nii saavutate kasutajate usalduse ja stabiilsed tulemused otsingumootorites. Pikema ülevate spämmist leiate siit Internetiturundus ja spämm.