Kallid päevad

Täna Kristiine Prisma ebainimlikult pikas kasssajärjekorras olles mõtlesin, et keegi võiks võtta üles jälle selle drive-throug jaekaupluse idee. Tellid veebist ära ja õhtul koju minnes sõidad autoga luugi juurest läbi saad pauna kätte ja võit ajas on vinge. Kunagi ammu-ammu, enne esimese internetimulli lõhkemist, Selver pakkus sellist teenust, aga tol ajal oli ilmselt kasutajate arv liiga väike, et asi ennast ära tasuks.

Oluline on siin see, et klient läheb ise kaubale järele, mitte ei pea pool päeva kodus kullerit ootama. Kui arvestada seda ajavõitu, mis tuleb poe ja järjekordade vältimisest, siis oleks ma nõus isegi tavalisest natuke kõrgemat hinda maksma.

Kaupmeestel peaks ka elu lõbusam olema. Pole vaja nii palju põrandapinda ja kassasid. Kuna tellimuse ja täitmise vahele jääb alati mingi viive, siis on võimalik ka logistikas võita nii, et kõik on rõõmsad. Miks keegi seda ei tee?

Seniks aga, kui infosüsteemid ja logistika ei ole veel välja arendatud, võiksid poed korraldada kalleid päevi, näiteks igal neljapäeval on kõik kaubad 20 protsenti kallimad. Kampaaniad oleksid näiteks osta kolm saad kaks jne.

You may also like...

8 Responses

  1. dzeims says:

    Selline drive-through lahendus toimiks täpselt niikaua hästi kuni on teatud hulk tellijaid. Kui tellijate hulk aga mitmekordistub, tekiks tn ka seal pikk autode järjekord.
    Isiklikult kasutan viimased pool aastat ka toidukaupade tellimiseks e-poodi. Tellin tööjuures olles ära ja märgin et kodus olen alates kella kuuest ning siiani on kõik suht hästi toiminud. Just pool tundi tagasi toodi tänane kaup ära – ja ei mingeid järjekordi. Eeliseks on kindlasti see et elan suhteliselt lähedal (Tallinna mõistes) antud teenuse pakkujale. Kaugemal elades vast nii hästi ei toimiks.
    Ilusaid jõulupühi! 🙂

  2. Allar says:

    Asi on ju teenindajate nappuses. Drivethrus samamoodi peaks ootama või siis ei saaks pakke valmis kiiresti, kuna teenindajad pole kes seda teeks.
    Probleem ehk teenindajate vähesus ei kaoks ju 🙂

  3. Priit says:

    Ei ole päris nii. Drive through tekitaks asünkroonsuse, mis aitab paremini aega optimeerida ja nii saab sama arv teenindajaid teenindada suuremat hulka inimesi. Sellega muutuks olemasolev teenindajate arv piisavaks e. probleem lahendatud

  4. Priit says:

    dzeims, kes see pakkuja on?

  5. dzeims says:

    Teoreetiliselt kindlasti toimiks drive-through. Ka reaalselt toimib teatud piirini.

    Olen viimased 4 aastat otseselt kokku puutunud e-müügiga. Kuna meil on kaup reaalselt laos, siis pakume sammuti oma klientidele võimalust ise järgi tulla. Võin kinnitada, et inimesed ei tule sünkroonselt läbi päeva kaubale järgi. Tulevad siis kui neile võimalik on ja enamsti on võimalik pärast tööd. Seega toimub see üheaegselt. Jõulukuul on piiripeal.
    Kui nüüd minna toiduainete valdkonda. Seal on tarvis ostukorvi palju rohkem kaupu lisada, sügavkülmast kuni saialetini. Pakun et 5-10 minutit kuluks korvi kokkupanemiseks. Sammuti ei tohiks sügavkülmast väga vara toitaineid välja võtta. Päris keeruliseks läheks suure hulga inimeste teenindamine drive-through kaudu 🙂 Priit palju sinuga seal järjekorras võis seista? 300 inimest ikka (15 kassat korda 20 inimest per kassa) ? Kujutad ette kui need inimesed tuleksid korraga järgi ja 20 teenindajat peaksid nende ostukorvid kokku panema?
    Poes on see eelis, et inimesed panevad oma ostukorvid ise kokku, pudelikaelaks on maksmine ehk kassast läbi saamine. Kunagi kirjutati sellest kuidas rühm tootearendajaid tegid vastava käru valmis, mis ise kaalus ja lõi kogu ostukorvi hinna automaatselt kokku. Sisestad krediitkaardi ostukorvi küljes olevasse aparaati ja maksad ära ning olekski shopplemine lihtne… aga näe, mõned inimesed ikka üritavad petta nii kuidas vähegi võimalik ja ei saanud sellest kärust asja.

    to Priit, netimarket.ee -st olen siiani tellinud.

  6. Henrik Aavik says:

    1) Netimarketisse ma väga ei usu, nende veeb tundub juba kuidagi vähe läbimõeldud. Uskumatult ebabugav õigemini. Sõber mul on seda testinud ja ütles, et ääri-veeri küll töötab, aga aja kokkuhoidu ei ole – ebamugavas veebis surfates veedad sama aja mis poes. Pealegi on tema testides umbes 25% olnud asendustooted – firma ei jõua oma veebi reaalsete toodetega apdeitida.

    2) Kallis tund tippajal ei pea ju olema – piisab ühest-kahest 15% kallimast kassast. Minuarust hea idee, ma ei kujuta ette miks nad ei paku seda. See ei ole mingi rikkurite teenus, igaüks maksaks 15% rohkem kui ta tahab osta mingi ühe toote ainult, näiteks limpsi ja ei taha 20 minsa sabas passida. Osades poodides on “viietootekassad” aga need ka ei funka, kuna ikka juhtub, et tahad osta 6 asja ja siis ei saa sinna jne.

    3) Mina ostan oma sisseostud mitte kallimalt vaid odavamalt ja ka ilma järjekorrata. Nimelt on Kaupmehe hulgiladu kolitud äärelinnast Linnu Tee ja Mustamäe tee nurgale (umbkaudu). Väga hea teenindus, head hinnad ning normaalne valik. Seal on ainus piirang see, et kas sinul või mõnel su tuttaval peab firma olema. Selle blogi lugejate seas võib selliseid inimesi lausa olla. Väga soovitan.

  7. René says:

    Priit, küsi Kaubamaja inimeste käest et miks keegi ei tee. Või õigemini, miks nad seda enam ei paku – Selveril oli aastal 2000 selline teenus täiesti olemas. Ntx http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=92147&d=20000516&a=1

  8. Joosep-Georg says:

    netimarket.ee juures on huvitav see, et hindade juures pole ära toodud ühikuhindu (kg, l).

    “Tasuliste” kassade idee on aga katsetamist väärt, arvan…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.