Kui palju maksab kodulehe tegemine?
Sain paar päeva tagasi sellise küsimuse: millise rahasummaga peab arvestama nii olemasoleva uuendamise kui ka täiesti uue kodulehe loomise puhul? Minu vastus on pikk ja segane aga loodetavasti annab otsad kätte, millest alustada.
Sellele küsimusele ei ole ühest vastust. Soovitaksin teil lugeda minu ülevaadet Kuidas teha toimivat kodulehte?. Lisaks võib abiks olla mu Äripäeva seminari ettekanne “Mis on sisuhaldustarkvara ja kuidas seda valida? (8,2MB PowerPoint).
Üldiselt tuleks arvestada sellega, et veebivalmistajad ei taha tavaliselt teiste vana asja kohendada. Küsimus ei ole ainult selles, et nad oma toodet tahavad müüa vaid tihti võib võõra süsteemi tundma õppimine ja kohendamine võtte rohkem aega ja raha, kui uue valmistamine.
Kui nüüd numbritest rääkida, siis uute kodulehtede valmistamise hinnad algavad suurematel tegijatel 15-20 tuhande krooni juurest. Nagu on raske vastata küsimusele “Kui palju maksab auto?” teadmata kas tahate veaoautot või sõiduautot, oleneb ka kodulehe hind teie vajadustest ja eesmärkidest. Hinda saab arvutama hakata alles siis, kui olete endale selgeks teinud, mis on teie eesmärgid, mida te kodulehega saavutada tahate ja milliseid tehnilisi vahendeid selleks on vaja rakendada.
Tegijat valides on alati lihtne hinna järgi otsustada aga proovige natuke süviti minna ja selgitada välja, kes oleks teile parim partner. Hea partner ja keskpärane tehnoloogia annavad kokku hea lahenduse. Kehv partner ja hea tehnoloogia aga tavaliselt head tulemust ei anna.
Enne kui asute kodulehte uuendama mõelge läbi, miks te seda teha tahate, sest uuest kujundusest ja kodulehest oluliselt tähtsam oleks sisumaterjali ümber töötamine, toomaks lehele rohkem külastajaid ja panna see efektiivsemalt tööle. Külastajad ei tule mitte hea disain või tehnilise lahenduse tõttu vaid just tänu sisule, mis aitab teil otsingumootorites häid positsioone saavutada ja veenab saabunud külastajaid teie teenuseid kasutama.