Mõõdetavad tulemused!

Ma olin jube rahul kunagi, kui ma Sevenlinele selle slõugani välja mõtlesin. Mõõdetavad tulemused! Vinge! Enne interneti tulekut oli reklaami ja turunduse efektiivsuse mõõtmine väga hägune. Sel teemal visati isegi nalja: turundusjuht ütleb, et pool turunduseelarvest sai täiesti mõttetult tuulde lastud, aga kumb pool, seda ei tea.

Nüüd on tulemused mõõdetavad. Jeez, vinge värk! Me teame täpselt, millise tulemuse meile üks või teine kanal internetis annab. Seame eesmärgid, träkime kampaaniaid, mõõdame tulemusi ja ongi kõik hästi. Silume ja tulemused lähevad veelgi paremaks.

Tegelikult ei ole see enamjaolt nii. Kui me varem tegime viie miljoni eest telet ja tulemused polnud kõige paremad, siis oli väga raske näppu peale panna ja näidata, siin tehti viga. Kedagi ei lastud lahti, keegi ei näinud ebaprofessionaalsena. Internet muudab seda.

Nüüd on siis jama majas. Kui sa midagi teed ja tulemused on mõõdetavad, siis ei saa ju midagi teha. Mis siis, kui ebaõnnestub? Seth Godin rääkis oma hiljutisel seminaril, et kui internetis tulid esimesed mõõdetavad reklaamilahendused, siis tormasid tellijad ummisjalu Yahoosse, mille tulemusi sellel ajal ei olnud võimalik mõõta.

Esiteks ei teata, mida teha. Teiseks ei julgeta peale hakata, sest kardetakse vigu teha. Unustatakse, et mõõtmise teine pool on see, et pideva testimisega ja mugandumisega on võimalik saavutada täiesti ulmelisi tulemusi. Katsetada, proovida erinevaid võimalusi ja õppida, ainult nii jõuab tõeliselt heade tulemusteni. Iga ettevõtte juht ja omanik peaks sellele tähelepanu pöörama ja küsima „Miks me internetis nii kesiselt esindatud oleme?“

You may also like...

2 Responses

  1. jaanomartin says:

    Perfect timing, Priit! Saime just käima selle osa oma süsteemist, mis võimaldab
    läbi meie süsteemi tehtavates kampaaniates lisaks CTR-le mõõta ka ACR% (action conversion ratio). Seega mõõdame automaatselt ära reklaami näitamised -> klikid -> soovitud tegevused kampaanialehel.

    Ainus tingimus – landingpage koodile peab enne ligi saama ja seal lehele (tellimisvormile, "täname registreerumast" teatele või millele iganes) mida mõõta tahetakse, väikse failikese külge riputama. Paraku on see osutunud väga paljude reklaamijate jaoks ületamatuks takistuseks.

    Näiteid elust:
    – Itimees teadis, aga itimees sõitis ära.
    – Meil oli kunagi parool, millega serverisse sai, aga sekretär, kes parooli teadis, on juba aasta aega lapsega kodus.
    – Meil reklaamibüroo tegi kodulehe, ja seal polegi muideks üldse mingit koodi, ainult pildid ja video!

    Kui sul on mõni kampaania, mille landingpagele suudad ühe pixli panna, siis tule ja testi, kuidas erilahenduse tünga-bänneriga (nagu tänases Postimehes mingi mõttetu autoreklaam, mida ei saanud kinni panna, aga mis kogu aeg hiirega kaasa sõitis) tõmmatud tohutu liiklus kõik kohe rõõmsalt tellima kiirustavad. Või siis ka mitte.

  2. Anc says:

    Õpetusi turundustibidele vol.1
    OpenAds’il on mu mäletamist mööda selline võimalus, et saad panna reklaami hiire kursori külge. Vaat seda peaks praktiseerima. Raputa hiirt palju tahad, reklaam küljest ära ei kuku.
    Edasijõudnutele: veel võiks proovida kursori külge panna pornopildi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.