Minisaidid, kampaanialehed
Tänases Äripäevas on artikkel, kus räägitakse kampaanialehtedest. Ma kirjutasin sellest tiba rohkem, kui lehte jõudis ja säästlikkuse mõttes panen pika jutu siia ka üles.
Minisaidid ehk kampaanialehed on veebireklaamis erakordselt olulised. Kampaanialeht on koht, kus kasutajale edastatakse üks kindel sõnum ja üritatakse ta tegutsema panna. Sellelt lehelt tuleks eemaldada kõik, mis võib külastaja tähelepanu soovitud tegevuselt kõrvale viia. Tähelepanu hajumine ongi põhjus, miks ei ole mõistlik kastutada oma kodulehe alamlehti kampaanialehtedena. Need ei ole tavaliselt konkreetse kampaania jaoks kohandatud ja sisaldavad seetõttu palju müra, mille tulemusena tähelepanu hajub ja kampaania tulemus kannatab.
Eesti statistika mul puudub, kuid MarketingSherpa Landing Page Handbook ütleb, et 44 protsenti B2B kampaaniatest maandub kodulehele, mitte spetsiaalselt kampaania tarbeks valmistatud lehele. Arvan, et sellel on kaks põhjust: teadmatus ja laiskus. Esiteks turundajad ei tea, et minisait võib kampaania efektiivsust kordades suurendada. Teiseks on hea kampaanialehe tegemine pingutust ja ressursse nõudev ning üritatakse lihtsama vaevaga läbi ajada.
Üks oluline asi kampaanialehtede juures on võimalus neid testida. Mõistlik oleks teha mitu versiooni ja neid vaheldumisi külastajatele näidata. Me ei tea, kas külastaja paneb tegutsema „Liitumiseks kliki siin“ või „Liitu kohe!“. Kuigi testimise tarbeks erinevate versioonide loomine võtab aega ja raha, siis tehnilised vahendid on Googlelt tasuta. Minisaidi valmistamise ja testimisega on võimalik kampaaniate efektiivsust mitmeid kordi suurendada.
Tehnilises mõttes ei ole vahet, kas kampaanialeht on eraldi domeen (www.minulahetoode.ee), alamdomeen (kampaania.firma.ee) või olemasoleva kodulehe alamleht (www.firma.ee/kampaania). Vahe tekib turunduseesmärkides, kas kampaaniat on vaja tugevalt ettevõtte lehest eristada ja kas tegevus on piisavalt pikkaajaline, et õigustada eraldi domeeni loomist.
Kokkuvõtteks: Minisaidid (ja kampanialehed) on kõige efektiivsem meetod bänneriklikist tulemust välja pigistada. Kindlasti jääb alati neid, kes seda mingi põhjusel ei tee, aga minisait on annab kindlasti paremaid tulemusi, kui koduleht.
Lühike, meeldejääv, domeeninimi on muidugi turunduslikus mõttes suur pluss. Seda juhul kui ootame, et kasutaja näeb reklaami, mitte-e-kanalis ja peaks selle hilje käsitsi brauserisse lööma. E-kanalite puhul pole sel nii suurt tähtsust.
Täpsuse mõttes täpsustan, et lugu on nähtav Äripäeva tasulises keskkonnas aadressil http://www.aripaev.ee/3852/rubr_artiklid_385205.html , siin postis on viidatud online-teaserile.
Ja eelmises coomentis viidatud lingi lõpust ei pea koma arvestama.
FIXED.priit
Asendasin/riputasin loost pikema versiooni tasulisse keskkonda üles. No kui keegi tahab pikemalt üle lugeda.