Mis on külastaja kvaliteet?
Ma kasutan tihti sellist väljendit nagu “külastaja kvaliteet”. Mõned inimesed on küsinud, mida see täpselt tähendab. Külastajate kvaliteet ei sõltu nende rasvasisaldusest ega muudest näitajatest vaid sellest, kui palju üks külastaja ettevõttele keskmiselt raha sisse toob.
Oletame, et kodulehel käib 1000 kasutajat kuus ja nende esitatud tellimused toovad keskmiselt 1000 krooni tulu, siis on ühe külastaja väärtus ettevõtte jaoks 1 kroon. Kui nüüd näiteks reklaamikampaaniaga tuua lehele lisaks 100 inimest, kes esitavad tellimusi 200 krooni eest, siis saame öelda, et kampaaniaga lehele toodud külastajate kvaliteet on parem regulaarsetest külastajatest (praktikas on oluline arvestada ka reklaamikampaaniale kulunud rahaga).
Internetiturundus jaguneb kahte harusse. Ühe eesmärgiks on külastajate arvu kasvatamine, kvaliteedile olulist tähelepanu pööramata. Eelneva näite põhjal võiks kasvatada külastuste arvu 2000 inimeseni nii, et tulu tellimustest suureneb 1500 kroonini. Tulemuseks on “kehvema” kvaliteediga külastajad, kuid tulu ettevõttele on kasvanud.
Teise võimalusena on internetiturunduse eesmärgiks külastajate kvaliteedi suurendamine ja nende tegutsema panemine. Selle asemel, et leida üha uusi ja uusi külastajate allikaid keskendutakse olemasolevate külastajate usalduse võitmisele ja nende vajaduste rahuldamisele. Selle tulemusena hakkavad olemasolevad külastajad rohkem tellima ja suureneb tulu ettevõttele.
Internetiturundus ei keskendu tavaliselt ainult ühele või teisele lähenemisele vaid üritab leida nende vahe optimaalset tasakaalu.