Märksõnad
Suur osa külastajatest jõuab sinu kodulehele pärast mingite sõnade sisestamist otsingumootorisse ja tulemustel klikkimist. Aga mida inimesed otsivad? Milliseid sõnu ja fraase kasutavad? Lühidalt peatusin selles oma varasemas postituses (Internetiturundus: Kuidas otsingumootorites paremat positsiooni saavutada?).
Natukene pikema ülevaate märksõnade valimise protsessist on kirjutanud Ralph Wilson: Keyword Research for Natural Search and Paid Search Advertising. Samas ei tahaks kõigega nõustuda. Ralph kirjutab märksõnade kasutamisest kodulehel nii:
Sellel nõuandel pole otseselt midagi viga, kui sul on optimeerimises “must vöö”. Kui sa aga pole sellel alal veel kõrgemat pilotaaži saavutanud, siis võiks kaaluda vähem konkurentsitihedaid sõnu nimekirja lõpust, kuid kasutada rohkem märksõnu.
Ühe ja kahesõnalised fraaside seas toimub reeglina tihe rebimine, sest nende sõnade peale tuleb igaüks. Üldiste märksõnade puhul võib külastajate hulk suurem olla aga nad ei pruugi lõpuks soovitud tegevusteni jõuda, sest tegemist polnud ikkagi päris sellega, mida nad otsisid.
Seega soovitaksin kasutada nii palju sõnu nimekirja lõpust, et otsingute koguarv oleks samas suurusjärgus Top 10 päringutega. Tööd on kindlasti rohkem aga tulemuseks peaks olema rohkem kvaliteetseid külastajaid, kes teevad lehel seda, mida neilt ootad.
1 Response
Töö märksõnadega
Inglise keelsetes keskkondades on töö märksõnadega oluliselt lihtsam, kui eesti keeles. Põhjuseks on see, et inglise keeles püsivad sõnad peaaegu alati muutumatutena ja arvestada tuleb vaid ainsuse ja mitmuse…