Otsingumootoriturundus
Otsingumootoriturunduse ei piirdu ainult veebilehtede optimeerimisega otsingumootorite tarbeks. Koodi optimeerimine on suhteliselt masinlik töö ja ei sisalda endas olulist pingutust. Sellest on tingitud ka asjaolu, miks kõik kes oskavad kirjutada või on näinud Dreamweaveri koodipoolt ütlevad, et internetiturundus on nende pakutavate teenuste seas. Samas võib kümnetest, isegi sadadest, keskondadest otsingumootoritele atraktiivse kobara loomine olla väga loominguline.
Lisaks koodi ja lingimajanduse optimeerimisele, sisaldab otsingumootoriturundus otsingumootorite tasulist osa. Google puhul on selleks AdWords, Yahool on Yahoo Search Marketing ja Netil lihtsalt märksõnareklaam.
Tasuta, optimeerimisest tulenev, liiklus on pika vinnaga ja seda ei ole kuigi hea kasutada kampaaniate läbi viimiseks. Kodulehe optimeerimine peaks tekitama võimalikult suure külastajate baasi. Tasuliste vahendite eeliseks on tuua külastaja kohale konkreetsel ajavahemikul, kindla eelarve raames. Tasulise osa puhul oleneb tegija vilumusest see, kui kvaliteetne on kliendi lehele jõudev külastaja, mis on tema hinnaks ja kas klient teeb seda, mida talt oodataks või mitte.
Otsingumootoriturundus oma tasulises osas võimaldab alati määrata, kuhu klient pärast klikkimist jõuab, aga optimeerimise puhul otsustab otsingumootori algoritm, millist lehte antud otsingu puhul kõige olulisemaks peetakse.
Seega võib oletada, et optimeerimine annab pikaajaliselt tasuta klikke, kuid ostetud märksõnareklaam annab paremaid tulemusi klikkijate tegutsejateks muutmisel. Otsingumootoriturundus on rahvusvaheliselt pigem tasuline osa (CPC), meil aga, turu eripäradest tulenevalt, optimeerimise pool (SEO).
Omalt poolt lisaks, et otsingumootori optimiseerimise juurde kuulub peale masinliku koodi kirjutamise ka loovtöö – korrektse sisu tootmine. Et googeldajad klikkaksid peab otsingumootori poolt kuvatav tiitel ja meta kirjeldus olema piisavalt arusaadav ja ahvatlev. Ja et asja veel keerulisemaks ajada pidi ju sündima Veebikirjanike OÜ, mis sammuti jmo blogi kohaselt tasulist sisu tootma hakkab. Niiet ei tasu seda sisu osa ka siin märkimata jätta 🙂
Ma peaksin sisu siiski eraldiseisvaks. Optimeerimine muudab sisu ja enamjaolt sugugi mitte paremaks. see on hind, mida vaja maksta Google positsiooni eest. tegelikult on optimeerimine kunstlik vajadus, mis tuleneb sellest, et otsimootorid ei ole piisavalt intelligentsed. Optimeerimine tähendab, et peame keelt kasutama mingil kindlal moel, see aga piirab meie väljendusvabadust.
Näiteks Romeo ja Julia originaal saaks kindlasti kehvema positsiooni, kui “love story” optimeeritud variant 🙁
küsimus on terminoloogias. oma iseloomult on SEO ja tasuline märksõnaturundus nii erinevad, et sama nimetaja alla ma neid küll ei paneks, väljaarvatud üldnimetus “internetiturundus”.
Ja Ürjoga küll nõustun et SEO lahutamatuks osaks on suures osas SEO-optimeeritud sisu.
“SEO lahutamatuks osaks on suures osas SEO-optimeeritud sisu” – märksõnad body tekstis kuuluvad kindlasti top 10 faktorite hulka ja siiski mitte kõige olulisem. See on lihtne teha, kuid rikub kasutajale suunatud sõnumit.
It is possible to rank pages without the text being on the page, but it requires a lot more effort from domain trust/authority, internal and external anchor text if it’s not.
Scottie Claiborne
It is important to use the keyword phrase throughout the page where it makes sense. As engines get more sophisticated, it’s not just the targeted keyword phrase that counts, but the mix of all the words on the page that help to determine what the page is about.
Aaron Wall
If it is overdone it can suppress rankings. I think they are moving more toward topic analysis to learn what is relevant though.
Google Search Engine Ranking Factors
“oma iseloomult on SEO ja tasuline märksõnaturundus nii erinevad” jah, see on nagu artikkel ja reklaam ajalehes. mõlemad eraldi töötavad, aga koos töötavad paremini ja seega mina nimetaks kõike, mis otsingumootoritega seotud sõnaga otsingumootoriturundus e. SEM in English.
Suuremad jaotused selle all:
otsingumootoritele optimeerimine
märksõna põhine pay per click/view reklaam
(vanasti oli ka paid placement)