PDF pole inimestele
PDF-failid on ühed jubedad asjad. Esmaselt olid nad mõeldud peamiselt arvuti ja trükikoja vahel info liigutamiseks nii, et midagi kaotsi ei läheks ning värvid ja kujundused vastaksid trükimasinast tulles sellele, mida kujundaja silmas pidas.
Tänapäeval on PDF muutunud veebis väga levinud info edastamise mooduseks ja see on väga halb. Sattudes veebis PDF-lingile avatakse (enamus arvutites) automaatselt Acrobat Reader ja see võtab reeglina palju aega. Teine asi on see, et PDF ei ole mõeldud „surfimiseks“. Oma lineaarse ülesehituse ja veebist erineva loogikaga on ta tõeline kasutaja vaenlane. Otsingumootorite seisukohast on PDF tupik, millest enam edasi ei pääse.
Kui vähegi võimalik, siis tehke oma PDFid HTML-kujule ümber ja esitage kasutajale loomulikus veebiformaadis. Veebis on kujunduse kontrollimine keerukam, kui PDF-failis ja mõned asjad suisa võimatud, aga olen päris kindel, et „ilusam“ kujundus ei korva kasutamisel tekkivaid ebamugavusi.
Siin on Jakob Nielsen’i paari aasta tagune seisukohavõtt PDFide teemal PDF: Unfit for Human Consumption ja siin tänane statistika, mis mind seda postitust kirjutama ajendas Adobe Acrobat Readers runs on 500 mln PCs.
pdf on aga tihti sisukam. mõne asja otsimisel olen lülitanud sisse "otsi ainult pdf-i" reziimi, mis praeguse info ülekülluse ajastul töötab.
Toetan kahe käega! PDF on igavene nuhtlus, seda eriti vana arvuti puhul, kus mäluressurss üsna piiratud. Ma vandun iga kord kui kogemata pdf-lingile klikin. Sageli jookseb arvuti suisa kinni. Kui on väga olulise sisuga dokumendiga tegemist, tõmban selle alla ja loen pärast brauseri välja lülitamist.
Viimane ebameeldiv kogemus oli EAS ajakirjaga HEI, mis veel eriti ebamugaval kaheleheküljelisel kujul PDF-ina veebi pandud on. HTML-versiooni aga pole.
Aga minu kliendid uskusid, et kui materjalid (näituseks hinnakirjad)on pdf-ina, siis keegi ei saa pahatahtlikult informatsiooni salvestada ja muuta. Selline müüt siis.
Oma ettevõtte kodulehel hoian hinnakirju PDF formaadis just selleks, et neid oleks võimalik alla laadida ja ära salvestada hiljem vaatamiseks ning samuti korraliku väljatrüki saamiseks. Samuti olen teinud neist HTML-versioonid, et oleks võimalik ka otse veebilehitseja kaudu info kätte saada.
Miskipärast salvestan mina kõik oma pakkumised ja muud äridokumendid, mida mailiga klinetidele olen saatnud just PDFi
Muutumatul kujul info edastamiseks, kus soovid, et teine pool saaks kätte täpselt selle, mille sina valmis oled teinud. Lepingute ja pakkumiste puhul on see arusaadav, aga see ei sobi veebis kasutajale sujuvalt info edastamiseks.