Reklaam internetis 2011
JupiterResearch ennustab, et aastaks 2011 moodustab reklaam internetis 9 protsenti kogu reklaamimahust USAs. Ma suhtun kuidagi väga skeptiliselt sellesse numbrisse. Täna moodustab internetireklaam 6 protsenti kogu USA reklaamikulutustest.
Ma ei tahaks kohe kuidagi uskuda, et viie ja poole aastaga kasvab see number vaid poole võrra. Arvan, et Eestis võiks see number viie aastaga kuhugi 10 protsendi kant jõuda aga USAs ootaks küll kahekohalisi numbreid suurusjärgus 12-15 protsenti.
See on küllaltki tunde tasemel aga ma siiski arvan, et internetireklaamimahus on ees veel märgatav tõus ja see toimub oluliselt kiiremini, JupiterResearch arvab.
Selles mõttes suhteliselt suvaline arvutus, et aastal 2011 pole selles mõistes Internetti enam nagu me seda täna tunneme. Arvutivõrgu, mobiilivõrkude, broadbandi, raadio, TV ja muude esitlusviiside segunemine hägustab mõisted paljude nende kanalite vahel.
Kas näiteks autos IP-raadiost kuulatav on-demand muusikasaade on netireklaam?
Või mobiilist vaadatava Youtube TV-klipi sees olev reklaam?
Aga teleriekraanil või koduseinal vaadatava multimeedialehekülje graafiline reklaam?
Võibolla peaks seda siis tagurpidi defineerima? Kõik, mis ei ole selline nagu praegune "tavaline" reklaam.
Sama on seal artiklis suhtelisel selgel öeldud, et tegemist on otsingumootorite ja display advertizingug.
No pännerreklaam võib ju isegi jääda selle 9 juurde.
Üldiselt ütles Jüri ära juba selle mis ma kirjutada tahtsin, kui commentsitele klikkasin.
suure osa sellest praegusest mahust moodustab reklaam otsingumootorites ja see peaks veel kõvasti paisuma. ja lisaks veel adsense tüüpi asjad.