Telefonikataloogid

Üks tuttav päris minult millistesse telefoniraamatutesse tasuks reklaami panna. Hmmm… esimene vastus oli muidugi, telefonikataloogid on mõttetud. Mõni aeg tagasi helistas mulle üks telefonikataloogi müüja ja rääkis, kui hea kataloog neil on. Kui jutt jõudis selleni, et 87 protsenti inimestest kasutab telefoninumbrite otsimiseks telefoniraamatut katkestasin ma kõne. Vabandage, me vist ei ela samas maailmas.

Olgu selle statistikaga kuidas on aga otsides mõnd ettevõtet nime järgi tuleb ju aegajalt otsingumootori tulemustes ka telefonikatalooge välja. Mõni külastaja jõuab äkki ka mööda sellist keerd teed teie kodulehele.

Et asjast mingigi ülevaade saada, siis tegin väikse katse. Otsisin Neti keskkonnas firma nime järgi kümmet tuntud Eesti ettevõtet ja märkisin üles, millistel positsioonidel erinevate kataloogide lehed otsingutulemustes välja tulid. Punkte andsin nii: 10, 8, 6 ja 5-1. Kokku jäi silma 16 erinevt telefoniraamatut. Lugesin erinevaid veebiaadresse:

baltinfo.ee, connectus.ee, Eesti Infokeskus, Ekspress Hotline, Ekspresskataloogide AS, eniro.ee, iAvenue firmade kataloog, inff.ee, info.kuuluta.com, infoabi.ee, Infoatlas.ee, Infopluss, infoportaal.ee, infoweb.ee, kontakt ja telemedia.ee.

Praakisin välja kuus keskkonda, mis esinesid kümne otsingu peale kõige vähem ja sain tulemuseks Top 10 nimekirja. Nimekiri ei pretendeeri mingile absoluutsele tõele, kuid aitas mul enda jaoks vastata küsimusele, millistest kataloogidest võiks kasu olla, kui teemaks on internetiturundus.

Tulemused nägid välja järgmised:

telemedia.ee 10,0
Eesti Infokeskus 1181 7,7
Ekspress Hotline 6,3
Infopluss 6,3
infoabi.ee 5,8
iAvenue firmade kataloog 5,3
Ekspresskataloogide AS 5,0
inff.ee 4,5
connectus.ee 3,8
eniro.ee 3,7

Märkused: Kompass on väga räige, avab otsingu sisestamisel uue akna, iik. Infopluss ja iAvenue kataloogis olevad lingid viitavad kliendi lehele läbi ümbersuunamise ja seega pole neist linkide kogumisel abi.

You may also like...

9 Responses

  1. svennu says:

    eniro ja telemedia peaks vist sama olema nüüd

  2. priit says:

    Huvitav, et üks neist on tabelis esimene ja teine viimane… haarang?

  3. priit says:

    infowebi kohta oli selline küsimus, et miks ta tabelis ei esine. Esiteks oli ta tulemustes vaid kahel korral ja teiseks ei ole link nende kataloogist link otsingumootori mõttes ehk siis mingi redirect.

  4. Tauri says:

    Infoweb praagiti neti.ee -st välja peale seda kui ostsime ära wwww.ee 🙂

    Parema tulemuse annab momendil emor oma coocide statiga ja antud nimekirjast jääb järele sisuliselt 4 kataloogi: eniro/telemedia, 1182, infopluss ja infoweb.

    Neist eniro ja infopluss samuti sisuliselt ühe katuse all. isiklikult antud valdkonna profesionaalina hindan konkurentidest 1182-te. Infoplussi kataloog ka täitsa OK- teisi ei kommenteeri 🙂

    Tauri
    Infoweb.ee

  5. Sparky says:

    KOMPASS avaneb tõepoolest teises aknas, kuna Eesti saidil http://www.connectus.ee on lihtsalt KOMPASSi ostikast (searchbox). KOMPASSi andmebaas asub tegelikult lehel http://www.kompass.com, tegemist on rahvusvahelise saidiga, kus on peale eesti firmade ka teiste riikide ettevõtted.

  6. priit says:

    Google on ka rahvusvaheliste veebilehtede otsimise mootor, millel on vist 130 keelt ja ca 90 erineva riigi domeeni aga see ei tööta nii puiselt kui Kompass

  7. Sparky says:

    Priit, sul on täiesti õigus. Aga sõltub otsija vajadustest. Kui otsid mingit konkreetset firmat (nime järgi) on Google igati mõistlik valik, juhul kui firmal on korralik kodulehekülg. Telefoniraamatute ja firmade andmebaaside kasutamine on sel juhul suht mõttetu.

    Google annab firma nime järgi otsides peaaegu alati esimeseks vasteks firma oma kodulehe. Seal on tavaliselt rohkem informatsiooni kui mistahes telefoniraamatus.

    Telefoniraamatud ja firmade andmebaasid on abiks siis, kui nt. soovid pöörduda koostööettepanekuga kõigi Rootsis tegutsevate kraanade tootjate poole (otsid tegevusala või toote järgi). Sellist otsingut on Google abil juba raskem või vähemalt oluliselt aeganõudvam teha.

    Pealegi ei leia sa sel juhul Google’ist neid firmasid, kellel ei ole kodulehte või neid, kellel on see sellises keeles, milles sa parajasti ei otsi.

  8. rein says:

    tauri – professionaal käib 2 ss-iga. ! Siis oled prof kui kirjutamise ära õpid.

  1. November 30, -0001

    Veebiäri udujutt

    Täna juhtus selline lugu, et mu naisele, kes on turundusjuht, pakuti võimalust avaldada oma andmed ühe suurepärases veebitelefoniraamatus. Ta aga on selline inimene, et pole tal usku eriti nendesse…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.