Tähelepanumajandus
Mida me kõik tahame? Tähelepanu! Tähelepanu tahame endale ja oma kodulehele, ajaveebile, toodetele, firmale ja nii edasi jne. Eturundusel andis Peeter Marvet ülevaate sellest, mida teha, et inimeste tähelepanu ära teenida.
Mõned huvitavamad mõtted, mis meelde jäid olid järgmised. Inglise keelse termini “to pay attention” tõlkimine tähelepanuga maksmiseks, mis kirjeldab väga hästi selle tegevuse sisu. Aeg on meie kõige kallim vara ja kui me otsustame seda kellegi või millegi peale kulutada, siis tahaksime ka midagi vastu saada. Näiteks, kui te käesoleva ajaveebi eest oma ajaga maksate, siis loodan, et saate vastu huvitavaid nõuandeid ja uusi mõtteid, sest kui see nii poleks, siis lõpetaksite ju selle keskkonna lugemise.
Teine huvitav mõte oli tähelepanuga maksmise ühik, milleks Peeter pakkus välja žesti. Žest on see, kui te kellelegi viitate, temast kirjutate, mainite teda allikate hulgas jne. Mulle tundub, et žest oleks siis selline tegevus millest ka märk maha jääb, sest vaid lehe lugemine ei anna vist päris žesti mõõtu välja. Aga see on juba mu oma pooleldi seeditud mõte.
Praegu kuhugi linkida ei ole aga Marveti jutt peaks mingil hetkel ka mp3 kujul välja ilmuma. Soovitan seda kõigil kuulata. Suure osa oma ettekandest rajas Pets sellele infole Creating Passionate Users.