Internetiturunduse eesmärgid – külastaja hoidmine lehel
Kui külastaja on teie kodulehele jõudnud siis tuleb teda seal võimalikult kaua kinni hoida. Enamus lehtedelt lahkuvad külastajad esimese 30 sekundi jooksul. Paljude kodulehtede statistikale baseerudes võib öelda, et külastused pikkusega 0-30 sekundit moodustavad 30-70% kõigist külastustest.
Loe lisaks: Kodulehtede valmistamine – kuidas teha toimivat kodulehte? |
Miks lahkub suur osa külastajaid lehelt vähem kui 30 sekundiga? Enamasti on põhjus selles, et suunav leht ei andnud kasutajale küllaldaselt infot lehe sisu kohta ja pärast lehe avanemist avastab kasutaja, et see ei ole siiski päris see, mida ta otsis.
Alla 30 sekundilisi külastusi on võimatu vältida kuna iga külastaja teeb oma otsuse, kas ta antud lehele tuleb või mitte, väga piiratud info alusel. Selleks võib olla kodulehe kirjeldus kataloogis või tulemus otsingumootoris.
Lahkumise põhjuseks võib olla aga ka see, et mingi otsingutermin ei vii teie keskkonnas kõige õigemale lehele. Siin on abiks statistika uurimine ja külastaja käitumise jälgimine. Kui näiteks otsingumootoris “vidinaid” otsiv inimene satub “vidinaid” tutvustava lehe asemel hoopis “vidinate” kasutusjuhendile või garantiitingimustele, siis võib ta otsustada, et see pole päris see, mida ta otsis ja pöörduda tagasi otsingutulemuste juurde.
Praeguste väga efektiivsete otsingumootorite tõttu peab arvestama, et iga leht võib olla kasutaja sisendpunktiks. Kui see sisendpunkt on väga ebamäärane ja ei sisalda linke teistele lehtedele, siis külastaja lahkub.
Selle vältimiseks tuleb luua põhjalik siselinkide süsteem, mis ka väga spetsiifilistel lehtedel aitab külastajal leida vajaliku info. “Vidinate” näites peaks igal antud teemaga tegeleval lehel olema selged viited antud teema põhilehele (näiteks tootetutvustus).
Arvestades külastajate soovide ja vajadustega on võimalik külastuste arvu suurendamata saavutada oluline kasv kvaliteetsete kontaktide ja müügi osas.