Interneti otsingumootorid on ühed enim kasutatavad lehed internetis. Seda nii Eestis kui ka üle maailma. Otsingumootor on paljude kasutajate avaleheks ja nad alustavad sealt oma internetisessiooni.
Eestis on kõige olulisemaks otsingumootoriks Neti (neti.ee), mis ühendab endas Eesti interneti otsingumootorit ja temaatilist kataloogi. 2004.a novembris lisandus Netile Delfi Otsing. Otsingumootor Delfis on veel väga uus ja kaugeleulatuvaid järeldusi teha on vara.
Reklaam interneti otsingumootorites jaguneb kaheks.
- otsingusõnadega seotud reklaam
- üldine reklaam otsingukeskkonnas
Märksõnad – väga täpselt suunatav reklaam
Märksõnadega seotud reklaami puhul kuvatakse teie reklaam ainult valitud otsingusõnu sisestanud kasutajatele. Näiteks: kui tellite oma reklaami näitamise seoses otsinguga “sokid” siis näidatakse teie reklaami kasutajatele, kes on sisestanud otsingusse sõna “sokid” (“sokid”, “punased sokid”, “villased sokid”, “kootud sokid” jne). Teie reklaami kuvatakse ainult vastavat märksõna otsinud kasutajatele ja seetõttu ei kuluta te asjatult raha reklaamides inimestele, keda hetkel teie tooted ei huvita.
Märksõna-põhine reklaam on väga täpselt suunatud kasutajale, kes antud hetkel selle teema vastu huvi tunneb ja seetõttu on selle efektiivsus erakordselt suur. Inimene, kes tegeleb ise juba aktiivselt millegi otsimisega, on väga vastuvõtlik samasisulistele reklaamidele.
Sihtrühm defineerib ennast ise kui sisestab otsingusse teie äriga seotud märksõnu. Samuti on keskmisest suurem võimalus, et need kasutajad võtavad teiega ühendust ja soovivad saada lisainfot. Oma praktikas oleme hästi valitud märksõnade puhul saavutanud tulemusi, kus üle 50% vastava otsingu sooritanud kasutajatest klikib reklaamil.
Märksõna-põhise reklaami hind
Otsingumootorid küsivad märksõnade-põhise reklaami eest raha kahel erineval põhimõttel:
Eesti otsingumootorid (Neti ja Delfi Otsing) küsivad raha iga reklaami näitamise eest, olenemata sellest, kas kasutaja reklaamil klikkis või mitte. Reklaamikampaania hind oleneb sellest, kui palju antud märksõna otsitakse. Ühe kontakti hind on reeglina sama olenemata sellest, kas vastavat otsingut tehakse 10 või 10000 korda päevas.
Peamiselt Eesti eksportööridele huvi pakkuvad ülemaailmsed otsingumootorid (Google, Yahoo ja MSN) küsivad raha ainult selle eest, kui keegi teie reklaamil klikib. Ühe kliki hind kujuneb “oksjoni” käigus. Saate määrata, kui palju te olete nõus ühe kliki eest maksma ja vastavalt sellele kujuneb teie reklaami positsioon teiste reklaamide suhtes. Reklaam rahvusvahelistes otsingumootorites on kõige soodsam viis oma tooteid välisturgudel tutvustada.
Üldine reklaam otsingukeskkonnas
Üldine reklaam otsingumootorites ei ole seotud märksõnadega ja seda näidatakse kõigile keskkonda külastavatele kasutajatele. Sellepoolest sarnaneb üldine reklaam otsingumootoris reklaamiga portaalides ja suure külastatavusega lehtedel. Kuna märksõnadega mitte seotud reklaam on oluliselt vähem sihitud, siis ei ole see ka nii efektiivne kui märksõna-põhine reklaam. See moodus on sobivam suurtele tarbijakampaaniatele.
Väikese ja keskmise turunduseelarve puhul on kindlasti mõistlik kasutada osa sellest märksõna-põhisele reklaamikampaaniale.
Võta meiega ühendust!
Kui soovite lisainfot reklaami kohta otsingumootorites, siis võtke meiega ühendust alloleva vormi abil.
Vaata ka neid artikleid:
- Otsingumootorid
- Turundus internetis
[TOP]üles[/TOP]